Aanmelden

Let op: Heeft u uw kind in 2023 aangemeld voor logopedie bij het Samenwerkingsverband Logopedisten IJmond-Noord via www.salijn.nl? Dan hoeft u uw kind niet opnieuw aan te melden. Uw kind staat reeds op de wachtlijst van de logopediepraktijken in Heemskerk en Beverwijk.

Heeft uw kind al eerder logopedie gehad bij ons in de praktijk? U hoeft uw kind niet opnieuw in te schrijven, uw kind staat al in ons systeem. Neem (liefst per email) rechtstreeks contact met ons op.

LEES ONDERSTAANDE ALSTUBLIEFT GOED DOOR VOORDAT U UW KIND AANMELDT:

• Let op: Voor de behandeling van lees- en spellingsproblemen neemt u contact op met Martine Meilink www.logopediebeverwijk.nl. Voor de behandeling van stotteren en stemproblemen kunt u terecht bij www.logopediepraktijkangeliquedreijer.nl. Bij deze praktijken kunt u uw kind ouder dan 12 jaar ook aanmelden.
  • Wachtlijst (dd. april 2024): Helaas is er momenteel sprake van een wachtlijst van zo’n 10 tot 12 maanden.  De wachttijd is afhankelijk van uw hulpvraag, de plekken die vrij komen en uw eigen mogelijkheden.
  • Preverbale logopedie: Voor preverbale logopedie (eet- en drinkstoornissen bij baby’s en zeer jonge kinderen van 0 tot 2 jaar) is er géén wachtlijst. Het lukt meestal om de eerste afspraak binnen 2 weken te laten plaatsvinden. De behandelingen vinden plaats in de thuissituatie en worden ingepland op woensdagochtend of donderdag. Ons werkgebied bevat de volgende woonplaatsen: Heemskerk/Beverwijk/Wijk aan Zee en Castricum/Uitgeest/Limmen. Staat uw woonplaats hier niet tussen? Kijkt u dan op deze zoekkaart voor een preverbaal logopedist bij u in de buurt.
  • Vergoeding: Kinderlogopedie Heemskerk werkt deels contractvrij. Wij hebben niet met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten. Meer informatie over de vergoeding en de tarieven leest u hier. Informeer, voordat u uw kind aanmeldt, bij uw zorgverzekeraar naar de hoogte van de vergoeding bij contractvrije logopedie. Dit is afhankelijk van uw polis (natura/combinatie/restitutie).
  • Verwijzing: U kunt zonder verwijsbrief bij ons terecht. Is uw kind echter verzekerd bij CZ (of haar dochtermaatschappijen Just, OHRA, Nationale Nederlanden, IZZ), ASR of RMA? Dan is een verwijsbrief in alle gevallen nodig. Ook voor preverbale logopedie heeft u altijd een verwijsbrief van een arts nodig.
  • Aanmelden: Door het invullen van het aanmeldformulier (middels onderstaande button)  gaat u akkoord met onze praktijkvoorwaarden en ons privacyreglement.

Wilt u zelf, zolang uw kind op onze wachtlijst staat, alvast aan de slag met de taalontwikkeling en/of de mondmotoriek van uw kind? Kijk dan hier voor meer informatie.